Тема: Модернізація шкільного навчального експерименту на основі Інтернет-орієнтованих педагогічних технологій.
Мета: впровадження інноваційних навчання, засобів і систем інформаційних і комунікативних технологій в навчально- виховний процес загальноосвітньої школи.
Обладнання: сайт Phet.colorado.edu/uk/simulation, комп’ютер фізкабінету, кабінет інформатики
Вступ
Практичне використання інформаційно-комунікативних
технологій передбачає новий вид пізнавальної активності учнів,
результатом якої є опанування нових знань, формування вмінь самостійно поповнювати
знання, здійснювати пошук й орієнтуватися в потоці інформації. Використання
комп’ютерних технологій при викладанні фізики є особливо актуальним, оскільки
істотно розширюються можливості традиційної методики з організації фізичного
експерименту через використання комп’ютерного моделювання. При цьому слід
зазначити, що комп’ютерне демонстрування фізичних явищ має розглядатись як
доповнення реального демонстраційного експерименту, а не як його заміна. Не
кожне явище можна продемонструвати, та й обладнання фізкабінету давно
застаріле. Все це спонукало мене до дослідження і впровадження сервісів
Інтернету при вивченні фізики.
Робота над проектом
Попередня підготовка почалася з роботи у створеній
спільноті освітян (4 вчителі пілотних шкіл м. Фастова) в листопаді 2012 р. На
семінарах під керівництвом Дементієвсьої Н.П. навчилися створювати блоги,
вставляти симуляції з сайту, дописи і запитання для учнів, електронною поштою користуватись.
З нашою 10 школою була підписана угода про співробітництво з ПТНЗ НАПН
України і в старших класах почали впроваджуватись онлайнові технології при
вивченні фізики.
За 2012-2014 н.р. було зроблено слідуюче:
- приблизно
160 учнів школи ознайомлені з українською версією сайту Phet.colorado.edu/uk/simulation;
- близько100
учнів скопіювали на електронні носії 42 перекладені симуляції;
- почали
працювати з ними вдома, ділитись враженнями про переглянуті моделі;
- на
уроках фізики готували досліди та їх пояснення;
- створено
блог «Фізика і я» та публікації в ньому;
- на
уроках інформатики учням пояснено особливості роботи в
блозі, написання коментарів, завантаження симуляцій;
- в
квітні почалося спілкування за допомогою електронної пошти;
-
проведено
урок з учнями 11 класу в кабінеті інформатики з теми «Радіоактивність» де було
використано моделювання L - розпаду різних
елементів;
- розроблено
і задано домашнє завдання до даної моделі;
- участь
у роботі Всеукраїнського семінару «Системи навчання і освіти в комп'ютерно
орієнтованому середовищі» 13 травня 2013 р. та отримання сертифіката.
- проведено
урок з учнями 9-го класу з теми: «Послідовне і паралельне з’єднання провідників
з використанням віртуальних електричних схем».
Проблеми роботи з проектом:
- слабка
технічної оснащеності фізкабінету;
- не у
всіх дітей є Інтернет (близько 60 %);
- не
всі добре володіють інформаційною культурою, особливо учні 7 класів;
- підготовка
до уроку з моделюванням фізичних явищ вимагає більше часу.
Висновки:
Використання інформаційних технологій на заняттях з фізики розширює
можливості:
- творчості
як учителя, так і учня;
- підтримка групових та індивідуальних форм
навчання;
- створення комфортних умов комп’ютерної
підтримки традиційних і новаторських технологій навчання;
- підвищення
пізнавального інтересу учнів, забезпечення диференційованого підходу
до вивчення предмету та оцінювання роботи учнів;
-
формування
навичок розв'язування задач практичного та дослідницького характерів
- активізація
опорних знань, особливо при підготовці до ЗНО;
-
дозволяє
роботу з учнями проводити поза школою, а саме під час карантину чи хвороби окремих
учнів;
- іде
підготовка до електронних підручників майбутнього;
- до
профільна підготовка до навчання у вищих навчальних закладах.
Ганно Русланівно, дякую за короткий і цікавий та змістовний звіт, використаю його в своєму звіті в Інституті. Обов"язково будемо враховувати і долати проблеми! А як в цьому навчальному році? Я підозрюю, що вже більше дітей мають доступ до інтернету.
ВідповістиВидалити